Knaby station

Knaby station var en järnvägsstation längs den smalspåriga sträckan Dannemora-Hargs järnväg. Stationen öppnade 1878 och såldes 1965 och är numera privat bostad. Denna fungerade som en knytpunkt för frakt och persontrafik. Persontrafiken och tillika postkontoret upphörde 1960.


Vill du hitta flera spännande platser i Morkarla klicka här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *